woensdag 27 mei 2009

De trail was een dik uur lopen met na de afdeling een pittige klim maar bracht ons een scala aan unieke plaatjes. Na ons bezoek aan Bryce was het nog maar een korte rit naar onze volgende overnachtings plaats. De mensen die mij een beetje kennen weten dat ik niet snel tevreden ben en vrij vasthoudend kan zijn wanneer ik iets tussen de oren heb....Ik had nog een mooi rondje gezien langs mexican hat en Monument Valley maar er thuis tijdens de voorbereiding vanuit gegaan dat het te ver zou zijn. Ik kwam er nu achter dat de 400km extra door het gebied van vele western te doen moest zijn alleen waar zouden we dan gaan overnachtingen..De gene die ons een beetje kennen voelen de discussie aan die er gevoerd moest worden...Afin een lang verhaal kort te maken ik kreeg mijn zin maar dan wel met een "normale.. niet de dure " overnachting als compromis en niet in de auto op een onveilige plaats..Nog een hele opgave kan ik jullie vertellen Foto geeft een sfeerbeeld van de route die we zijn gaan rijden.

Voor de ware kartografen onder de volgers even een korte uitleg over het "blokje om" wat we zijn gaan doen.
Onze overnachting zou zijn in Cannonville maar we zijn nu door gereden naar Hanksville om daar af te buigen naar Mexican hat en Monument valley (het gebied o.a. van vele westerns) Om 16.00 uur waren we in Hanksville en vanaf daar was er een weg van een kleine 250km door een schitterend gebied...Niemandsland.
Nu was mijn overtuiging er is een weg dus er zal ook vast ergens een plaats zijn waar we kunnen overnachten terwijl Yvonne zoals beschreven een eisen pakket had neer gelegd en de overtuiging had..... er is niets in de komende 250km.
We kregen eigenlijk beide een beetje gelijk....Formeel was er niets tijdens deze prachtige route...

Maaaaar bij de nederzetting Hike na en kleine 80kilometer aan het begin van het Lake Powell was een soort van plaats waar je mocht overnachten met zelfs een keurig toilet,wasbakje en stroom...... Tevens stond er nog een camper met Nederlanders...een man met twee vrouwen....dus kon ik Yvonne juichend mede delen aan haar eisen pakket te hebben voldaan en dat ook nog voor de prijs van 0 dollar.....wel slapen in de auto.. :-)
De goden waren mij werkelijk zeer goed gezind want na een bewolkte middag werd het een heerlijke zomeravond.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten