zaterdag 30 mei 2009


Get your kicks on the route 66






The easy driver and his wife vervolgden hun trip in de USA. Na alle natuurpracht van de afgelopen periode ging het grootste deel van de afstand over de historische route 66

De route 66 was oorspronkelijk 4000 kilometer lang en liep door acht staten van Chicago tot LA. Thans zijn er nog maar delen in gebruik en uit de sfeer langs de weg voel je ook wel dat de route in wezen historie is maar kom je nog heel grappige sfeervolle restuarantjes, motels en winkeltje tegen waar de oude tijden herleven wat het erg leuk maakte om een deel van route 66 te rijden. Of zoals de lieve vrouw van ver in de zeventig die ons bediende in een nostalgisch cafe uitdrukte....time changed but we don't. Haar cafe is een ontmoetingsplaats van cowboys,indianen,bikers en toeristen. Ze kwam de koffie nog een paar keer bij schenken en verbaasde zich dat ik drie koffie af wilde rekenen. Ik had er toch maar eentje besteld......

Bij winkeltjes a.d. route die we tegen kwamen was het een feest om even naar binnen te gaan en te genieten van de 50/60 sfeer


Was het 's-morgens nog lange tijd bewolkt geweest,met zo nu en dan een spetter en een normale temperatuur plots veranderde dit in een droge woestijn hitte waarbij het landschap zienderogen veranderde. Onderweg gestopt om de voorraad water aan de vullen en de koelbox te be-ijzen.
Lekker vroeg op de camping waar we heerlijk gerelaxed hebben en 's-avonds uit gaan eten in een restaurant die helemaal de sfeer uit straalde van .....GET your kicks on the route 66


2 opmerkingen:

  1. jeetje man wat een fantastische plaatjes allemaal.moet toch maar eens iets aan mn vliegangst gaan doen.coole nieuwe bandana trowens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw, het blijft maar leuk.....soms weet ik niet eens wat ik moet reageren. Het lijkt me helemaal super. Hij zit nu echt in mijn hoofd....

    BeantwoordenVerwijderen