donderdag 28 mei 2009

Grand Canyon ...the north and the south rim
Het mooie van reizen is het overgaan van grenzen waarbij je keuzes maakt waar je in het dagelijkse leven niet zo maar aan zou denken.
Vandaag stond een bezoek aan de Grand Canyon gepland.De Grand Canyon heeft twee hoofd zijden waar je een uniek uitzicht hebt op de Canyon....de noord en de zuid kant die hemels breed 16 km uit elkaar liggen maar wil je ze beide bezoeken een rit van 340km is.
We maakten er beide geen enkel punt van en vonden het achteraf zelfs de moeite waard de Canyon van beide zijden te hebben bekeken.
We waren niet de enige die voor north/South gekozen hadden want ik werd op de zuid zijde aan gesproken door een Amerikaan die met een brede glimlach uitsprak....He guy I saw you this morning on de North Rim.....
De weg naar de North Rim was weer geen straf om te rijden en liep door het stille uitgestrekte land van de Navajo indianen.

Bij de noordzijde van de Grand Canyon een trail gaan lopen langs diverse mooie uitzichts punten.




Sprak ik gisteren op de blog nog mijn gemis uit aan terrasjes.Vandaag werd ik op mijn wenken bediend met een heerlijk terras met Canyon Vieuw.

Na het lopen van de trail en het nuttigen van het middagmaal een Grand Canyon pizza de luxe met koffie de north rim verlaten om naar de south te gaan.Mijn avonturiers bloed begon wel te jeuken toen ik onder ogen kreeg dat er dwars door de Canyon heen een pad loopt van noord naar zuid...... Ik moest mezelf inhouden....verstandig zijn.... het was voor deze keer geen optie maar wel aan lijst toegevoegd bij wat ik nog wil ondernemen de tijd die ik nog heb te gaan..Volgers ik verzeker U er staan nog meer uitdagingen op deze lijst :-)




Rijdend door het Navajo gebied gestopt bij een stalletje en bij een uiterst vriendelijke Indiaanse een Dream-catcher gekocht....Bij zonsopkomst zullen de mooie dromen herrinnerd worden en de kwade zullen gevangen worden en raak je van bevrijd... Ik ga hem zeker uit proberen en mijn ervaringen met jullie delen

Rond een uur of half vijf waren we bij de south rim en i.t.t. the north rim hoef je hier geen trails te lopen maar loopt er een weg evenwijdig aan de Canyon met regelmatig uitzichtpunten. Door het latere tijdstip van de dag en meer bewolking leverde het zicht op de Canyon heel andere beelden op.

We blijven twee nachten op deze camping en het plan is morgen een trail te lopen een stuk de canyon in. We kwamen alleen wel dit bord onderweg tegen....Morgen lezen jullie of we er daadwerkelijke eentje zijn tegen gekomen ;-)

1 opmerking:

  1. terrasje met uizicht op grand canyon niet verkeerd.zij benieuw naar jullie trail van morgen en welke huisdieren jullie nog spotten

    BeantwoordenVerwijderen